IZOLACJA
TERMICZNA

Jednym z głównych zadań, jakie powinny spełniać szyby zespolone montowane w obiektach budowlanych jest ograniczenie emisji energii cieplnej z pomieszczenia na zewnątrz.
Ostatnie lata zaowocowały ogromnym postępem w ograniczeniu strat ciepła przez przegrody szklane. Znaczny wzrost izolacyjności termicznej szyb zespolonych zawdzięczamy zastosowaniu szkła ciepłochronnego.
Zespolenie ciepłochronne składa się z dwóch szyb, z których jedna to szyba z napyloną, niewidoczną warstwą kombinacji metali szlachetnych, natomiast druga to szyba typu float. Cienka, niewidoczna dla oka warstwa przepuszcza do pomieszczeń światło i energię słoneczną , ale jednocześnie działa jak bariera ograniczająca wydostawanie się ciepła z wnętrza. Przestrzeń międzyszybową wypełnia się gazem szlachetnym, który dodatkowo obniża współczynnik przenikania ciepła U.
Szkło ciepłochronne (thermofloat) zapewnia nam:
optymalną temperaturę w pomieszczeniu,
oszczędność energii cieplnej,
wysoką przepuszczalność światła,
zmniejszenie przepuszczalności promieniowania UV.

Elementem mogącym dodatkowo zwiększyć termoizolacyjność szyb zespolonych jest zastosowanie ramki dystansowej, wykonanej ze złożonego materiału izolacyjnego, zwanej „ciepłą ramką”. Zastosowanie szkła niskoemisyjnego oraz wypełnienie przestrzeni międzyszybowej gazem szlachetnym powoduje znaczny wzrost izolacyjności cieplnej szyby zespolonej, jednak jej krawędzie są od siebie oddzielone i połączone materiałami o znacznie wyższej przewodności cieplnej. Powstaje w ten sposób mostek termiczny umożliwiający przepływ energii od ciepłej szyby wewnętrznej do zimnej zewnętrznej, czego następstwem może być kondensacja pary wodnej na powierzchni szyby, zwłaszcza w pomieszczeniach o zbyt dużej wilgotności. Aby rozwiązać ten problem rozpoczęto poszukiwania nowych technologii i nowych materiałów pozwalających uzyskać ramkę o zmniejszonej przewodności cieplnej. W ten sposób otrzymano nowe rozwiązanie ogólnie nazwane „ciepłą ramką”, a szyby wykonane w oparciu o te technologie zyskały miano szyb z „ciepłą krawędzią”. W ofercie posiadamy ramki stalowe, ze stali nierdzewnej oraz z tworzywa sztucznego. Poniżej przedstawiamy zestawienie przewodności cieplnej ramek dystansowych wykonanych z różnych materiałów. Współczynniki przewodności cieplnej materiałów wg. INT/publ/plk-001
MateriałyPrzewodność cieplna [W(m/k)]
Aluminium160
Stal50
Stal nierdzewna17
Tworzywo sztuczne1,17

DROGI UCIECZKI CIEPŁA

JAK POPRAWIĆ UG SZYB

skontaktuj się z nami